Župan VSŽ proglasio elementarnu nepogodu za svih 11 JLS odnosno za grad Otok te 10 općina sa područja LAG-a Bosutski niz

 

VUKOVAR, Na prijedlog županijskog povjerenstvo za procjenu šteta od elementarnih nepogoda župan Vukovarsko-srijemske županije Božo Galić donio je odluku o proglašenju elementarne nepogode od suše za područja gradova Ilok, Otok, Vukovara i Županje te općina Andrijaševaca, Babine Grede, Bogdanovaca, Borova, Bošnjaka, Cerne, Drenovaca, Gradišta, Gunje, Ivankova, Jarmine, Markušice, Negoslavaca, Nijemaca, Nuštra, Privlake, Starih Mikanovaca, Štitara, Tordinaca, Vođinaca i Vrbanje. Odluka je donesena zbog velikih materijalnih šteta na poljoprivrednim kao posljedica vremenskih nepogoda uzrokovanih sušom, uslijed ekstremno visokih temperatura u periodu od 05.srpnja do 01.rujna 2017. godine. Sukladno članku 28. Zakona o zaštiti od elementarnih nepogoda obvezuju se Općinska / Gradska povjerenstva za procjenu šteta od elementarnih nepogoda da odmah ili u najkraćem mogućem roku izrade izvješće  – Prvo priopćenje s procjenom ukupne štete, te dostave Županijskom povjerenstvu za procjenu šteta od elementarnih nepogoda, a procijenjene poljoprivredne štete unesu u Registar šteta u poljoprivredi.

 

http://press032.com/zupan-proglasio-elementarnu-nepogodu-veci-dio-vukovarsko-srijemske-zupanije/

 

 

 

Kreće Školska shema

Sutra je prvi dan škole, a 1.119 škola ove školske godine sudjeluje u Školskoj shemi. Radi povećanja unosa svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda, kao i podizanja svijesti o značaju zdrave prehrane kod školske djece od ove školske godine 2017./2018. Hrvatska započinje s provedbom Školske sheme – besplatnih obroka voća, povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda za školsku djecu. Školska shema objedinjava dosadašnju Shemu školskog voća i povrća i Program mlijeka u školama, a za provedbu je osigurano ukupno 23 milijuna kuna kako bi se hrvatskim školarcima omogućio dodatni obrok svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda. Za financiranje provedbe Školske sheme Europska komisija dodijelila je Hrvatskoj 1.720.946 EUR za voće i povrće te 800.354 EUR za mlijeko i mliječne proizvode.   Od ove školske godine novost je i da su škole postale nositelj mjere za razliku od prošlih godina kada je to bio dobavljač. Svaka škola koja želi sudjelovati u Školskoj shemi odabire dobavljača koji će isporučivati voće i povrće (100-150 g po djetetu tjedno) i mlijeko i jogurt i sl. (0,15-0,25 l po djetetu tjedno). Voće i povrće isporučivat će se i raspodjeljivati najmanje jednom tjedno, a mlijeko i mliječni proizvodi jednom tjedno najmanje 12 tjedana u nastavne dane u skladu sa školskim kalendarom tijekom cijele školske godine. Ciljna skupina za isporuku i raspodjelu voća i povrća su učenici svih razreda osnovnih i srednjih škola, a za mlijeko i mliječne proizvode učenici osnovnih škola od 1. do 4. razreda.   Prihvatljivi proizvodi za isporuku školama su:

- voće i povrće - mandarina, jabuka, kruška, šljiva, breskva, nektarina, trešnja, jagoda, rajčica, mrkva,
- mlijeko i mliječni proizvodi - mlijeko toplinski obrađeno postupkom pasterizacije, mlaćenica, kiselo mlijeko i vrhnje, jogurt, kefir i drugo fermentirano ili zakiseljeno mlijeko i vrhnje.  Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je Javni poziv za sudjelovanje u Školskoj shemi školama koji je bio otvoren do 30. lipnja 2017., te iskaz interesa dobavljača za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda školama koje sudjeluju u Školskoj shemi koji je otvoren cijele školske godine. Javilo se 1.119 škola i do sada 87 dobavljača.   Škole koje žele sudjelovati u Školskoj shemi Agenciji za plaćanja podnijele su Zahtjev za odobravanje podnositelja zahtjeva za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda te je nakon prikupljenih zahtjeva Agencija za plaćanja na internetskoj stranici objavila popis škola koje mogu sudjelovati u Školskoj shemi s brojem učenika po školi i procijenjenim iznosom potpore po školi prema broju učenika i popis dobavljača koji mogu isporučivati voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode školama.   Zatim škole odabiru dobavljača dajući prioritet kratkim lancima opskrbe i nabavci proizvoda od lokalnih i regionalnih proizvođača koji proizvode svoje proizvode u blizini škole. Ministar Tolušić je po objavi javnih poziva školama i dobavljačima pozvao sve 1.393 osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, kao i obiteljska poljoprivredna gospodarstva da se uključe u Školsku shemu i omoguće hrvatskim školarcima domaće voće, povrće, mlijeko i mliječne proizvode. Ministarstvo poljoprivrede i Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju pripremili su i Vodič za škole o provedbi školske sheme u školskoj godini 2017./2018., koji detaljno opisuje sve korake u provedbi Sheme.   Novom Školskom shemom dajemo prednost lokalnim poljoprivrednicima, jer želimo da naša djeca jedu svježe, lokalno uzgojeno voće i povrće i mliječne proizvode. Na taj način čuvamo radna mjesta u poljoprivredi i razvijamo hrvatsko selo. Naša djeca jest će domaće voće i povrće i piti domaće mlijeko. Tako će osim usvajanja zdravih prehrambenih navika usvajati i naviku konzumacije lokalno uzgojene hrane, a imat će priliku posjetiti i obiteljska poljoprivredna gospodarstva s kojih će ti proizvodi dolaziti. Jednom kada osjete razliku između svježeg, netom ubranog voća i onog koje je tisućama kilometara hladnjačama putovalo do njihove škole naučit će cijeniti razliku u kvaliteti između domaćih, lokalno ugojenih proizvoda i onih čiji je put do našeg stola utjecao na kvalitetu i doživljaj. Svim učenicima, učiteljima i profesorima želim uspješan početak školske godine. – izjavio je ministar Tolušić. Podsjetimo, Shema školskog voća se provodi od 2013. godine kada je u njoj sudjelovalo 720 škola i nešto manje od 140.000 učenika od 1. do 4. razreda, a voće je isporučivalo 15 dobavljača. U drugoj godini provedbe sheme uključili su se i učenici od 1. do 8. razreda, odnosno više od 773 škola i nešto manje od 300.000 učenika, a voće je isporučivalo 24 dobavljača koji su dostavljali sve vrste voća i povrća: breskve, jabuke, nektarine, šljive, mandarine, kruške, jagode, trešnje, mrkvu i rajčicu. U trećoj godini provedbe sheme sudjelovalo  je 32 dobavljača, 770 škola i nešto manje od 300.000 učenika.  U četvrtoj godini provedbe sudjelovale su i srednje škole (397.227 učenika u 1.054 škole, a voće je isporučivalo 30 dobavljača), jer je ispitivanje prehrambenih navika pokazalo da potrošnja voća i povrća opada s porastom dobi školaraca.   Do sada je, tijekom četverogodišnje provedbe Sheme školskog voća isporučeno preko 4.000 tona voća za što je dobavljačima isplaćeno ukupno 50 milijuna kuna. U školskoj godini 2016./2017. procijenjeni iznos potpore po učeniku iznosi 5,43 eura (41,47 kn bez PDV-a), a potpora se računa tako da se ukupan iznos potpore za čitavu školsku godinu podijeli s brojem učenika koji sudjeluju u shemi. Iznos ukupne potpore je 21 milijun kuna, od čega EU financira 90% potpore, dok hrvatski proračun sudjeluje s 10%. U Programu mlijeka u školama, u prva četiri razreda osnovne škole, u školskoj godini 2015./2016. sudjelovalo je 357 škola, 65.775 učenika te 3 dobavljača, a u školskoj godini 2016./2017. sudjelovalo je 469 škola, 91.901 učenika i 3 dobavljača. Do sada je Program mlijeka u školama imao manji odaziv, ali se spajanjem programa u jedinstvenu Školsku shemu očekuje povećani interes škola za mlijekom i mliječnim proizvodima, čemu u prilog govori i brojka od 718 škola prijavljenih za mlijeko i mliječne proizvode u školskoj godini 2017./2018.
 
 
 
 
 
 

Poljoprivrednicima izdane prve odluke za EU novac po novim pravilima – 43 dana od zatvaranja natječaja do odobrenja projekta

 

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju započela je s izdavanjem prvih odluka za EU potporu iz natječaja za podmjere 4.1, „Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva“ i 4.2, „Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda“ zatvorenih 17. i 31. srpnja. 2017. godine. U 7 raspisanih natječaja iz te dvije podmjere na raspolaganje je stavljeno 900 milijuna kuna za jačanje konkurentnosti hrvatske poljoprivrede. Odaziv je bio vrlo velik, a pristiglo je ukupno 952 zahtjeva za potporu u vrijednosti 1,94 milijarde kuna. Tijekom administrativne kontrole pristiglih projekata provjereni su kriteriji prihvatljivosti projekata i korisnika te je već nakon mjesec i pol dana započelo izdavanje prvih odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu u podmjeri 4.1. Odluke se izdaju po obradi svakog pojedinog zahtjeva za potporu, a do konca rujna očekujemo izdavanje svih odluka poljoprivrednicima koji su se prijavili na natječaje u Mjeri 4, a koja je namijenjena primarnoj proizvodnji, raspolaganju gnojivom i poljoprivredno-prerađivačkom sektoru. Nakon izdavanja odluka te proteka roka za prigovor, poljoprivrednici će potpisati ugovore o financiranju s Agencijom za plaćanja, a sklapanje prvih ugovora očekuje se već tijekom sljedećeg tjedna. Po potpisivanju ugovora, korisnici kreću s postupkom nabave, podnose drugi dio zahtjeva za potporu, nakon čega će onim prihvatljivima biti izdane odluke o dodjeli sredstava. Svi korisnici koji dobiju odluke o dodjeli sredstava mogu podnijeti zahtjev za predujam koji može iznositi 50% odobrene potpore. Ovo su rezultati pojednostavljenih procedura i pravednijih uvjeta natječaja koje je propisalo Ministarstvo poljoprivrede u prvih 6 mjeseci ove godine. Kada usporedimo rokove izdavanja ovih odluka s rokovima iz prvih natječaja za Mjeru 4, gdje se na izdavanje odluka čekalo skoro dvije godine, evidentan je značajan napredak u brzini obrade zahtjeva, što će osigurati i bržu provedbu projektnih aktivnosti te u konačnici bolje iskorištenje EU sredstava koje su na raspolaganju hrvatskoj poljoprivredi. „Ovo je dokaz da Vlada RH i Ministarstvo poljoprivrede brinu o hrvatskim poljoprivrednicima. Danas svjedočimo prvom rezultatu pravednijih i boljih pravila za dodjelu EU novca te bržu obradu zahtjeva za korištenje tog prijeko potrebnog novca. Od zatvaranja natječaja za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva te preradu i marketing njihovih proizvoda - do izdavanja zelenog svjetla za te investicije prošlo je svega mjesec i pol dana“ – izjavio je ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić te dodao „do kraja 2017. očekujemo iskorištenost od 30% sredstava u okviru Programa ruralnog razvoja RH što je odličan rezultat i na razini EU s obzirom da je riječ o tek drugoj godini provedbe Programa“.  Podsjetimo, od ukupno 2,38 milijardi eura koji su kroz Program ruralnog razvoja RH do 2020. godine dostupni Hrvatskoj za unapređenje poljoprivredne proizvodnje i razvoj sela -  ukupno  1.114.899.456 eura raspoloživo je kroz dosad raspisane natječaje - što predstavlja gotovo polovicu (46,8%) ukupno dostupnih sredstava. Korisnicima Programa izdane su odluke o dodjeli sredstava u ukupnom iznosu od  625,7 milijuna eura, što čini više od četvrtine dostupnih sredstava u ovom programskom razdoblju (26,3%). 
 
 
 
 
 
 
 

Dana 31. kolovoza te 1. i 2. rujna u Donjoj Stubici sudjelovali smo na radionici u organizaciji LMH pod nazivom "Izmjene LRS, Plan provedbe i priprema usklađenja i metodologije provedbe decentraliziranog odlučivanja o dodjeli javnih sredstava temeljem odredbi nadređenih Uredbi EU te novog Pravilnika za provedbu Mjere 19, podmjera 19.2-19.4 – postupci i metode"

 

Radionica je obuhvaćala prvog dana 31/08/2017. temu „Priprema i provedba usklađenja LRS, izrada pratećeg Plana provedbe LRS, temeljem načela LEADER-CLLD-a, u okviru novih odredbi Pravilnika za provedbu M19, 19.2-19.4 koju je održala LMH.

Drugi dan 01/09/2017. održala se radionica sa početkom u 10:00 sati na temu: „Promjene Statuta – sukladnost s odredbama Uredbe 1303/2013 i 240/2014“ koju je održala LMH, nadalje održala se radionica pod nazivom „Obrazac za prijavu usklađenja/izmjena LRS i Plana provedbe – kako ga ispuniti, što uskladiti, kako objasniti promjene, nadalje, Smjernice za provedbu LAG Natječaja - proceduralni dio koji uključuje pripremu i objavu LAG natječaja, faze u postupku odabira (administrativna kontrola i ocjenjivanje projekata, rangiranje, donošenje odluka, itd.), Priprema i provedba odabira projekata LAG-a - izbjegavanje sukoba interesa, slaganje strukture sukladno čl. 32. i 34. Uredbe 1303/2013 i 240/2014, postupci odlučivanja koje je održao APPRRR, te Provedba natječaja LAG-a u praksi temeljem smjernica Pravilnika i uputa tijela nadležnih za provedbu PRR 2014-2020, M19 – interaktivna radionica u grupama koju je održala LMH.

21396807_1842655145751660_1874325914_n.jpg
 
Treći dan 02/09/2017. godine obišli smo primjere selektivnih oblika turizma na području LAG-a Zeleni bregi  – organiziran terenski obilazak; u okviru terenskog obilaska biti će provedena interaktivna radionica na temu: „Održivo korištenje prirodne resursne osnove za jačanje gospodarskog razvoja i zapošljavanje, putem implementacije LRS 2014-2020“.